1. |
Наслов на наставниот предмет |
Вградливи микропроцесорски системи Embedded microprocessor systems |
|||||||||||||
2. |
Код |
F18L3S040 |
|||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Интернет, мрежи и безбедност, Компјутерско инженерство, Компјутерски науки, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, |
|||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
|||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 3 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||
8. |
Наставник |
|
|||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Архитектура и организација на компјутери или Компјутерски архитектури |
|||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Студентите ќе се стекнат со разбирање на хардверот, софтверот и состемскиот дизајн на вградените системи. Тие ќе ја разберат важноста на интеракцијата меѓу хардверот и софтверот и поврзувањата со сензори и актуатори. Ќе ги стекнат основите на програмирање на вградени системи. Студентите ќе бидат способни да ги дефинираат архитектуралните барања, вклучувајќи го и хардверот и софтверот потребен за да се изгради модерен вграен систем.
|
||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Микропроцесори. Архитектура на процесори за вградливи системи. Споредба на различни типови на процесори за вградливи системи: микроконтролери, GPU, хетерогени SoC. FPGA базирани процесори. Паралелен влез/излез. Асинхрона и синхрона сериска комуникација. Прекини и мерење на време. Конверзија на аналогни и дигитални сигнали. Контрола, сензори и актуатори. Техники за работа со мала потрошувачка. Вмрежувања и мобилност на вградливи системи – чекор кон Интернет на нештата (IoT). Напредни протоколи за сериска комуникација и меморија за вградливи системи. Програмирање на вградени системи. |
||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа. |
||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
|||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
|||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
|||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
|||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
|||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
|||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
|||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
|||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
|||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
50 бодови |
|||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани актибвности 15.2 и 16.1 |
|||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и англиски |
|||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
|||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||
|
|||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|