1. |
Наслов на наставниот предмет |
Микропроцесорски системи
|
|||||||||||||
2. |
Код |
CSEW502 |
|||||||||||||
3. |
Студиска програма |
|
|||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
|||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 3 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||
8. |
Наставник |
|
|||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
|||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со структурата на 16 битни микропроцесори, интегрирани компоненти за поврзување со влезно/излезни уреди, програмирање со асемблер. Познавање на основите на архитектурата и организацијата на микропроцесорите како и техниката на нивно програмирање. Сличности и разлики на микропроцесори со микроконтролери.
|
||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Архитектура и инструкциско множество на Intel x86, асемблер, изучување на внатрешна градба на процесорот, прекини, BIOS, повикување на системски рутини од оперативен систем, процесирање раководено од прекини, Windows системски рутини на x86, примери на влезно излезни кола, микроконтролери, вградени системи, пресметување што продира насекаде. Архитектура на микрокомпјутерски систем. Влезно излезни контролери, типови на меморија, програмирање на влезно излезни уреди, DMA контролори, сериски и паралелни контролери, видео и диск контролери. Програмирање со ограничени ресурси. Програмирање на развојни уреди со вградени микроконтролери. Програмирање на микроконтролери со виш програмски јазик. |
||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). |
||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
|||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
|||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
|||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
|||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
|||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
|||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
|||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
|||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
|||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
70 бодови |
|||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
реализирани активности 15.1 и 15.2 |
|||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
|||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
|||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||
|
|||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|