1. |
Наслов на наставниот предмет |
Вовед во когнитивни науки
|
|||||||||||||
2. |
Код |
CSES804 |
|||||||||||||
3. |
Студиска програма |
|
|||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
|||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 4 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||
8. |
Наставник |
|
|||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
|||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Целта е да се разбере како работи човечкиот мозок. Студентите ќе се запознаат со теоретските и емпириските погледи кои ја дефинираат когнитивната наука. Ќе се запознаат со истражувањата за природата на менталните процеси како перцепцијата, мислењето, меморијата, фантазијата, вниманието, јазикот, интелигенцијата, донесувањето одлуки и решавањето проблеми. Студентите ќе научат кои се алатките превземени од експерименталната психологија, наука на развојот, комјутерската наука, лингвистика, визуализацијата, филозофијата, антропологијата, бихевиоризмот, неврологијата. Курсот ќе ги поврзе сите овие пристапи кои се поврзуваат во когнитивната наука.
|
||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: 1. Вовед. Што е когнитивна наука? Еволуција на умот. 2. Историја на идеите и филозофски основи на познанието. 3. Невро-анатомија и невро-физиологија. 4. Сетила (гледање, слушање, мирис, допир и други). 5. Моторика. Динамички системи. 6. Психологија на раниот детски развој. 7. Учење, меморија, фантазија. Навики и внимание. 8. Емоции. 9. Мотивација и внатрешни вредности. 10. Решавање на проблеми и донесување на одлуки. 11. Психо-лингвистика и Невро-лингвистика. 12. Когнитивно моделирање. Когнитивни архитектури. 13. Иднина на когнитивната наука. |
||||||||||||||
12. |
Методи на учење: предавања, проекти, дискусии, работилници |
||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
|||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
|||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
|||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
|||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
|||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
|||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
|||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
|||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
|||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
70 бодови |
|||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности 15, 16 |
|||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски |
|||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
/
|
|||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||
|
|||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|